onsdag den 28. marts 2012

Større potte til chilien elefant snabel og dens venner

En af weekendens andre opgaver bestod i at plante de chilier, som er spiret frem, over i nogle lidt større potter.

Jeg var lidt spændt på, hvordan det skulle gå, for chili-spirerne er jo meget sarte og små, men samtidig skal de jo have mere plads og noget at gro af, så jeg tog chancen og gik i gang.

Jeg gik stille til værks, forsøgte at skåne de små, fine planter og rødder mest muligt, men jeg var dog ret spændt på at omplantningen ville ødelægge de få chili-frø, som har spiret.

Her - et par dage efter omplantningen - har de små chili-planter det fint, og ser ud til at ha' klaret weekendens omplantningsoplevelser.

Jeg lurer stadig på alle de øvrige chili-frø, som jeg har sat..... der sker ikke meget - udover at en af de øvrige chili-sorter, som jeg har sået - chilien 5-color - har beriget min lille forspire-verden i vindueskarmen med en lille fin spire...... bare den nu overlever?

2 kommentarer:

  1. Det er spændende med chili. Jeg håber du får stor succes.

    SvarSlet
  2. Håber du får held med dine chili.
    Tror også jeg vil prøve at så chili.

    Kh margrethe.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...