søndag den 25. marts 2012

Så er de første krydderurter plantet

Da jeg kørte hjem fra arbejde i fredags, besluttede jeg mig for at jeg havde brug for en tur forbi gartneren - jeg er sikkert ikke den eneste, som synes at en tur til gartneren er et dejligt frirum :0))

Min plan var egentlig bare at gå lidt rundt for at se på planterne og få "lidt farve ind på nethinden" inden jeg kørte hjem på weekend.

Jeg gik ned til området med krydderurter, og sørme om det ikke var tilbud på krydderurter - 2 for 25,- (normalpris for en enkelt var kr. 39,95).

Det tilbud kunne jeg ikke stå for, så der røg 2 slags rosmarin, 3 slags timian, 1 oregano, 1 bronzefennikel og 1 bredbladet persille i vognen (den havde jeg bare med for syns skyld..... :0)))

I går måtte jeg så kigge lidt nærmere på de 2 hjemmelavede højbede, hvor sidste års krydderurter havde fået lov til at stå vinteren over. Begge højbede krævede en kærlig hånd, før jeg kunne plante de nyindkøbte krydderurter, så det var bare om at komme i gang.

Højbedene før

Højbedene efter

Udover de nyplantede krydderurter indholder højbedene også et par jordbærplanter, purløg, havesyre, kinesisk hvidløgspurløg og et par små blåbærbuske, som alle har klaret vinteren. Heldigvis er der stadig plads til flere krydderurter, så jeg er ikke færdig med at shoppe krydderurter for i år :0))

Efter at krydderurterne var plantet, lavede jeg et plast-telt af affaldsposer, som jeg lægger over krydderurterne om natten, så de bliver beskyttet lidt inden til det bliver varmere om natten.

2 kommentarer:

  1. Planteskoler og garnforretninger er dejlige frirum.
    Lige nu klør det i fingrene efter havearbejde. Jeg skal vist også liiige en tur hen i planteskolen efter krydderurter:-)

    SvarSlet
  2. Det er rigtigt.... jeg glemte garnforretningerne :0))

    Held og lykke med at finde nogle flotte krydderurter..... Jeg glæder mig dog til at se, hvordan mine vil klare den nattefrost, som de lover senere på ugen (godt, at jeg har lavet et telt til dem :0)))

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...