tirsdag den 6. marts 2012

Der er gang i nogle af mine chilier......

Jeg har jo forsøgt mig med at få mine chilier fra sidste sommer til at overvintre - det er altså ikke en udelt succes...... må gøre noget forkert, for 3 af mine "gamle" chilier ser ud til at være døde.... Øv!

Men der er da liv i et par stykker endnu, og nu ser det ud til at de også har tænkt sig at sætte frugter igen - de er i hvert fald begyndt at blomstre igen.

Små, smukke lilla blomster i chilien "Explosive Ember".

En fin hvid blomst i chilien "Habanero Chocolate".

5 kommentarer:

  1. Sikke smukke blomster. Jeg fik en chili forærende sidste sommer og den har boet i vindueskarmen. Den har båret frugter hele vinteren og nu er den klar med små knopper. Jeg tror nok den hedder Apache...
    Ved du at du har den der dumme modulator med to ulæselige ord man skal skrive, for ikke at være en robot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Skipper... kender Apache, men har den ikke selv - god fornøjelse med den.

      Næ det vidste jeg ikke, har lige kigget i mine indstillinger og alle (inkl. anonyme brugere) skulle kunne kommentere, kommentarmoderationen står på "Aldrig", så ved ikke lige hvordan den er blevet sloget til..... men må glæder mig over at jeg ikke få et eneste spam-indlæg :0)))

      Slet
  2. Godt gået, mine fik lus og røg ud, lidt ærgeligt når nu de kan overvintre. Nu får du meget tidlige chilier.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Margith - har været heldig at undgå lus i chilierne, som normalt står ude på altanen, hvor de jo sagtens kunne komme i kontakt med lus...... Måske blåmejserne og musvitterne har hjulpet mig med at holde dem rene? :0))

      Slet
  3. Jeg synes, det er flot, at der er liv i nogle af dine chilier endnu - det er aldrig lykkedes for mig. Men der er måske flere sorter, hvor nogle er flerårige?

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...