tirsdag den 27. december 2011

Forretningerne er igen åbne, så jeg har været på indkøb.... hos gartneren

Mange skal jo på arbejde her mellem jul og nytår, men jeg er i den heldige (og dejlige) situation, at jeg har fri ind til 2. januar 2012. Derfor var det helt hyggeligt at kunne køre sig en tur til gartneren (var dog først i Netto..... vi mangler jo mad :0))), for at lure lidt på et par planter.

Jeg har læst lidt om "Stuegran" og sådan en kunne jeg godt tænke mig, men var indstillet på at det nok ikke skulle være nu - og fra gartneren, som jo kan være et dyrt sted at handle - for en "Stuegran" er lidt dyr for tiden. Fandt et par eksemplarer på ca. 20 - 25 cm i højden (til kr. 50,00) , og 1 enkelt plante på ca. 35 - 40 cm (til kr. 112,00) - syntes ikke at prisen var så slem, men det blev jo straks meget bedre, da den flinke gartner fortalte at der var 50% på alle stueplanter - den store "Stuegran" kom straks "under armen" :0))

Jeg havde dog også et andet projekt på programmet - havde læst om "Lathyrus vernus" på Claus Dalbys blog (se indlægget her), som han varmt anbefalede at man fik fat i, hvis man ville have en forårsbuder i haven. I indlægget skriver Claus Dalby, at han har sået disse små "Lathyrus vernus", så jeg var på jagt efter standeren med frø...... som overhovedet ikke var fremme i gartneriet - øv!

Tilbage til den flinke gartner, som godt kendte "Lathyrus vernus", som er en staude, og derfor gik vi på jagt i staudeområdet ude i gartneriet..... og minsandten om ikke "Lathyrus vernus" var at finde der - til den nette sum af kr. 50,00..... men så var der også lige 50% på stauder - TODAY IS MY LUCKY DAY :0))

Kom altså hjem med både "Lathyrus vernus" og "Stuegran", og slap med kr. 81,00 i alt :0)). "Lathyrus vernus" er allerede sat i haven - et sted, hvor man kan nyde den fra stuen, mens den fine "Stuegran" er flyttet ind i mit soveværelse, hvor der er lyst og solrigt, men samtidig køligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...