onsdag den 28. december 2011

Chilien Habanero Chocolate

"Habanero Chocolate" er endnu en af de chilier, som jeg købte i sommers - denne gang var det dog ikke på Fuglebjerggaard, men hos en god blomsterhandler i Lyngby, som har en masse spændende planter.

Chilien kan dog også købes på Fuglebjerggard og her omtales den som en af de stærkere chilier. Har endnu ikke prøvet at bruge den i mad eller at bide i en af dem, så jeg vil vælge at tro på denne oplysning :0))

"Habanero Chocolate" er ud af Capsicum Chinese-familien, og har også navnet "Habanero Congo Black" - efter hvad jeg har læst mig til.

"Habanero Chocolate" får nogle smukke chokoladefarvede frugter, som er ca. 4 - 5 cm store. Min chili har - lige som alle mine øvrige chilier stået på altanen indtil det blev for koldt. Chilien har også været meget produktiv, og havde hele tiden frugter på planten - selv efter at den var flyttet inden for.

Lige nu er "Habanero Chocolate" som sagt kommet inden for - jeg har jo et overvintring af chili-projekt kørende, og "Habanero Chocolate" ser faktisk ud til at klare denne overvintring meget godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...