mandag den 26. december 2011

Chilien Mini Scotch Bonnet

Her er så endnu en af de chilier, som jeg købte på Fuglebjerggaard tidligere på året - chilien "Mini Scotch Bonnet". Selvom jeg købte chilien i sommers, og den har haft til huse på altanen ind til efteråret kom, har den stadig ikke givet en eneste chili.

Ifølge Fuglebjerggards hjemmeside er det en af de stærkere chilier, og er den er ud af Capsicum chinese-familien. Den er en lille udgave af "Scotch Bonnet" og skal være meget produktiv - min plante har så ikke hørt efter i timen, for som sagt har jeg ikke set en eneste chili endnu!

"Mini Scotch Bonnet" er, ligesom mine andre chili-planter, jo kommet inden for i et forsøg på at få dem til at overvintre, og "Mini Scotch Bonnet" ser faktisk ud til at være en af de chilier, som klarer denne overvintring bedst lige nu.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...