lørdag den 14. januar 2012

Svært at være forbruger....

I starten af ugen bestilte jeg en makeup-fjerner fra Rudolph Care, som jo gør en dyd ud af at lave produkter uden farlige tilsætningsstoffer. Jeg er egentlig ikke den helt hele store "makeup-freak" - den tid, som jeg bruger på badeværelset, er temmelig kort, og handler faktisk kun om at få et bad, få vasket håret og få børstet tænder..... og så videre til tøjet (som nu heller ikke er et af mine "helt store" emner)

Jeg har hørt en del om Rudolph Care's produkter - mest at de havde stor fokus på at producere varer uden tilsætningsstoffer, og havde opnået et par gode mærkninger, så jeg havde besluttet mig for at prøve et af produkterne.... og det første som jeg kom til at mangle, var så makeup-fjerner.

Jeg "lurede" lidt på nettet, men fandt hurtigt ud af, at det ikke var meget at spare med at kigge efter produktet i diverse webshops.... prisen var den samme: kr. 295,- for 200 ml Acai makeup- remover (her måtte mit "nærrighedsgen" så undertrykkes lidt.... syntes at det var liiiidt dyrt).

I denne uges Familiejournal læste jeg en artikel om test af flere mærker af makeup fjerner-vådservietter, og her blev Neutral testvinder dels fordi deres indpakning faktisk gjorde, at vådservietterne ikke tørrede ud, men også fordi Neutral faktisk holdt hvad de lovede: Nul parfume, parabener og farvestoffer.

Måske behøver man ikke give en "hel bondegård" for gode produkter..... men kors, hvor er det svært at være forbruger.... man skal jo være uddannet kemiingeniør m.v. for at kunne finde de sundeste produkter, som man kan putte i - eller på - sin krop :0))

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...