søndag den 22. april 2012

Stenalderbrødet, der blev væk.....

På en af de blogs, som jeg følger, var en opskrift på stenalderbrød, som jeg tænkte at jeg måtte prøve. Opskriften på stenalderbrød kan ses på denne blog "Madames huskeblog", som altid er god for gode indlæg og dejlige billeder :0))

I af dagene i min forlængede påskeferie gik jeg så i køkkenet for at lave stenalderbrødet, og det var rimelig nemt. Stenalderbrødet blev rørt sammen, kom i ovnen og kom ud igen.... og stillet til afkøling.

Efter en times tid snuppede jeg mig 4 skiver af det nybagte stenalderbrød, som desværre ikke var blevet så højt, da jeg ikke lige kunne finde en lille brødform i mine gemmer. Selvom brødet ikke var blevet så højt, så fyldte de 4 skiver godt - det er gods i det brød!

Jeg fortsatte dagens dont uden egentlig at tænke mere over stenalderbrødet - det stod jo stadig til afkøling...... og jeg havde faktisk glemt det, men det skyldtes nok at min mor i mellemtiden havde pakket stenalderbrødet væk.

Næste dag - på turen med hunden - undrede jeg mig dog over, hvor han havde fået alle de kerner fra (yderligere beskrivelse af, hvordan jeg opdagede kernerne udlades her :0)))) Mens vi gik, kværnede min hjerne afsted: Har han spist af fuglenes foder?, Har min mor givet ham noget mad med kerner i?, og pludselig gik lyset op for mig: Hvor var det stenalderbrød blevet af????

Vel hjemme igen efter gåturen, gik jeg i køkkenet for at finde det stenalderbrød, men det kunne jeg ikke finde. Jeg måtte da også lige høre min mor, om hun havde pakket det væk, men her var svaret "Nej, jeg troede at du havde taget og spist det hele uden at jeg havde nået at smage det".

Så hang tingene pludselig sammen..... hunden, der dagen før ikke skulle have sin mad (han er normalt den første, som kommer i tanke om sin mad, og bruger gerne en time eller mere på at minde os om, at det snart er hans spisetid), hunden, der dårligt kunne holde øjnene åbne og sov meget fornøjelig på sofaen, hunden, der ikke skulle have gulerødder efter aftensmaden...... Han var simpelthen for mæt efter at have spist et helt stenalderbrød!

Billederne af stenalderbrødets tilblivelse er nu det eneste, som nu er tilbage af stenalderbrødet. Det er dog ikke sidste gang jeg skal bage et stenalderbrød, men det er nu sidste gang, at hunden skal sætte tænderne i det!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...