søndag den 15. april 2012

Potmaker og chilisåning

Jeg har bestilt en potmaker (og et par plastbakker til mine potter) fra www.kp-kram.dk, og den skulle også afprøves. Heldigvis skulle jeg ha' sået mine 13 forskellige chilifrø, så det var jo en god anledning til at foretage afprøvningen.

Potmakeren har 3 forskellige størrelser, men jeg brugte den største model, og gik i gang med at forme små potter til frøene. Bagefter var tid så tid til at fylde potterne med jord, og så et enkelt chilifrø i hver potte.

Jeg valgte at sætte et stykke tape med chiliens navn på siden af den lille avispotte - nu må vi så se om teksten holder, når potterne har fået vand. De chilier, som jeg fik sået var de indkøbte chilifrø: "Purple tiger", "Chocolate cherry", "Brown egg", "Black cuban", "Esplendor", "Flourescent purple chili", "Fish", "Black Namaqua land", "Beaver Dam", "Filius Blue", "Tobago Seasoning", "Aurora" og "Marbles".

Nu håber jeg så bare at det ikke er for sent at så chilier...... spændende :0))

3 kommentarer:

  1. Hej.Det var godt nok smart! Jeg håber, du får rigtig mange chiliplanter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det håber jeg også..... glæder mig til at se om de kommer til at spire :0))

      Slet
  2. Pøj pøj med dine chilier! Hvor er det smart med potmakeren - den idé tager jeg til mig. Jeg har selv små peberfrugtplanter i gang i øjeblikket.

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...