fredag den 20. juli 2012

Leftie på pindene

Jeg gør det tit..... falder for strikkeopskrifter på engelsk, men jeg synes godt nok ikke at de er nemme at strikke!

Denne gang var jeg dog faldet over et sjal ("Leftie" af Martine Behm), som jeg virkelig godt ville strikke..... opskriften var igen på engelsk. Og denne gang blev det lidt anderledes for der blev jeg vist stædig...... tænkte at der er så mange andre, som strikker ud fra engelske opskrifter, så det måtte da også være muligt for mig.

Jeg fandt lidt sjovt garn i gemmerne og ensfarvet hvidt silkegarn fra Netto, og så gik jeg i gang med at strikke en prøve (jeg måtte dog lige kaste mig ud at oversætte strikkeopskriften til dansk (til eget brug) for at holde styr på alle rækkerne). Jeg måtte godt nok starte forfra mange gange, google efter strikkevideoer på YouTube for at lidt bedre forklaringer på forkortelser m.v.

Jeg sad dog stadig tilbage med et par forståelsesproblemer, men fik en masse hjælp fra Ulla, som selv har strikket "Leftie", og nu kører det derudad...... og det er ikke sidste gang jeg kaster mig over en engelsk strikkeopskrift :0))

2 kommentarer:

  1. Sikke nogle gode farver du har valgt. Det bliver meget flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Pia..... skulle lige prøve at strikke sjalet, så jeg kunne se om jeg havde fanget mønstret, men det bliver nu gjort færdigt, for jeg synes også at farverne er gode :0))

      Slet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...