lørdag den 6. juli 2013

Der er også gang i chilierne.....

Jeg kan altså ikke lade være med at nævne mine chilier på denne blog, selv om jeg jo faktisk har en selvstændig blog/hjemmeside til dem.

Alle mine chilier har nu stået ude på altanen i ca. 1 måneds tid selv om varmen om nætterne ikke har været så høj. Chilierne kan godt klare varmegrader ned til 10 grader, men de har altså klare de køligere nætter også - ser det ud til!!

Jeg har også plukket den første chili, men da det var en chili fra den "Lipari", som jeg købte i Frederiksberg Have, synes jeg at det er lidt snyd........ den havde jeg jo ikke selv drevet frem :0)) Nu er der dog ved at komme frugter på nogle af de chilier, som jeg selv har dyrket, og dette måtte jeg selvfølgelig lige forevige med kameraet. På billedet ses chilien "Filius Blue" med sine første frugter, som er på vej.

4 kommentarer:

  1. Hvor er den fin din Filius Blue - den ser ikke ud til at blive så høj ?
    Jeg har de to sidste år også sået chili - to forskellige som jeg begge har fået som gaver. I år har jeg så suppleret med en ny sort, jeg dog selv har købt, så nu er jeg spændt på, om den skal med i en trio også næste år.
    Mange hilsner
    Anita

    SvarSlet
  2. Hej Anita

    Tak, og Filius Blue bliver ikke så høj - tror at min er ca. 30 - 35 cm høj, og har allerede sat et par frugter.

    Jeg såede den også sidste år, men der blev den ikke til noget...... men i år har jeg altså heldet med mig.

    Held og lykke med dine chilier....... og pas på, man kan godt blive "bidt" af de der chilier :0))

    Mange venlige hilsner & Go' dag
    Lonni

    SvarSlet
  3. Amazing blog and very interesting stuff you got here! I definitely learned a lot from reading through some of your earlier posts as well and decided to drop a comment on this one!

    SvarSlet
  4. Hold da op du har styr på de blomster. Sikke mange smukke
    Mvh
    Lone

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...